Τρίτη 28 Ιουνίου 2011

MicroWorlds Pro

Βασικές Εντολές Της Ελληνικής Έκδοσης Logo

ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΝΤΟΛΩΝ ΤΗΣ LOGO
ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΝΤΟΛΗΣ
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
μπ ή μπροστά (αριθμός)
μπροστά 100
Η χελώνα κινείται μπροστά κατά 100 πίξελς
πι ή πίσω (αριθμός)
πίσω 100
Η χελώνα κινείται πίσω κατά 100 πίξελς
δε ή δεξιά (αριθμός)
δεξιά 90
Η χελώνα γυρίζει δεξιά κατά 90ο
αρ ή αριστερά (αριθμός)
αριστερά 90
Η χελώνα γυρίζει αριστερά κατά 90ο
επανάλαβε (αριθμός) [(λίσταοδηγιών)]
επανάλαβε 3 [μπ 50 δε 120]
Η χελώνα σχηματίζει ένα ισόπλευρο τρίγωνο με πλευρά 50 πίξελς
ΘέσεΚτθ ή ΘέσεΚατεύθυνση (αριθμός)
ΘέσεΚατεύθυνση 60
Η χελώνα στρέφεται κατά 60ο δεξιά σε σχέση με το κέντρο της σελίδας
Δείξε Κατεύθυνση
Στο κέντρο εντολών επιστρέφει ένας αριθμός σε μοίρες που δείχνει πια κατεύθυνση έχει η χελώνα σε σχέση με το κέντρο της σελίδας
(όνομα χελώνας), Δείξε Κατεύθυνση
Χ1, Δείξε Κατεύθυνση
Στο κέντρο εντολών επιστρέφει ένας αριθμός σε μοίρες που δείχνει πια κατεύθυνση έχει η χελώνα 1 σε σχέση με το κέντρο της σελίδας
ΘέσεΘέση [x y]
ΘέσεΘέση [-38 -21]
Η χελώνα μετακινείται ως προς το κέντρο της σελίδας 38 πίξελς αριστερά και 21 πίξελς κάτω
ΘέσεΧ (αριθμός)
ΘέσεΧ 100
Η χελώνα μετακινείται ως προς το κέντρο της σελίδας 100 πίξελς δεξιά
ΘέσεΨ (αριθμός)
ΘέσεΨ 100
Η χελώνα μετακινείται ως προς το κέντρο της σελίδας 100 πίξελς πάνω
ΘέσεΠάχοςΣτυλό (αριθμός)
ΘέσεΠάχοςΣτυλό 100
Η χελώνα αφήνει αποτύπωμα μεγέθους 100 πίξελς
ΘέσεΧρ ή ΘέσεΧρώμα (όνομα ή αριθμός)
ΘέσεΧρ "κόκκινο ή ΘέσεΧρ 117
Το χρώμα της χελώνας γίνεται κόκκινο
ΘέσεΜέγεθος (αριθμός)
ΘέσεΜέγεθος 15
Το μέγεθος της χελώνας γίνεται 15 πιξελς (εξ ορισμού είναι 40 πίξελς)
ΘέσεΦντ ή ΘέσεΦόντο (όνομα ή αριθμός)
ΘέσεΦντ "γαλάζιο ή ΘέσεΦντ 109
Ορίζει το χρώμα του φόντου σε γαλάζιο
Πάγωσεφόντο ή πάγωσεφντ
Προστατεύεται το φόντο της εργασίας από διαγραφή ή σβήσιμο
Ξεπάγωσεφόντο ή ξεπάγωσεφντ
Το φόντο γίνεται διαθέσιμο για επεξεργασία και μεταβολές
Πάγωσε
Η χελώνα μένει «παγωμένη»
Ξεπάγωσε
Η χελώνα «ξεπαγώνει»
ΣτΚ ή ΣτυλόΚάτω
Η χελώνα αφήνει αποτύπωμα καθώς κινείται
ΣτΑ ή ΣτυλόΆνω
Η χελώνα δεν αφήνει αποτύπωμα καθώς κινείται
ΣβΓ ή ΣβήσεΓραφικά
Σβήνει τα γραφικά και η χελώνα επανέρχεται στην αρχική της θέση
Σβε ή Σβήσεεντολές
Σβήνει ότι υπάρχει στο κέντρο εντολών
σβ ή σβήσε
Σβήνει τα γραφικά και η χελώνα παραμένει στην τελική της θέση
κέντρο
Η χελώνα πηγαίνει στο κέντρο της σελίδας
Σφρ ή Σφραγίδα
Η χελώνα αφήνει το αποτύπωμά της
ΑπΧ ή ΑπόκρυψηΧελώνας
Αποκρύπτεται η χελώνα
ΕμΧ ή ΕμφάνισηΧελώνας
Εμφανίζεται η χελώνα
(όνομα χελώνας), Σφρ (λίστα οδηγιών) ή (όνομα χελώνας) Σφραγίδα (λίστα οδηγιών)
χ2, σφρ μπ 100 δε 90
Η χελώνα 2 αφήνει το αποτύπωμά της στην αρχική θέση, στη θέση 100 πίξελς μπροστά και στρέφεται 90ο δεξιά
(όνομα χελώνας), γέμισε
Χ1, γέμισε
Η χελώνα 1 γεμίζει μια περιοχή με το χρώμα της (εξ ορισμού μαύρο)
περίμενε
Περίμενε 5
Η χελώνα σταματάει για κάποιο χρονικό διάστημα την κίνησή της
(όνομα χελώνας), κοίτα προς "(όνομα χελώνας)
χ1, κοίταπρος "χ3
Η χελώνα 1 στρέφεται προς τη χελώνα 3 (προσοχή αγγλικά εισαγωγικά)

1 σχόλιο:

  1. Γλώσσα προγραμματισμού MicroWorlds Pro;
    Είναι μια γλώσσα επικοινωνίας με τον υπολογιστή. Έχει ένα σύνολο εντολών(δεσμευμένες λέξεις) που λένε στον υπολογιστή τι πρέπει να κάνει. Όπως η γλώσσα που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας επικοινωνία, έτσι και η γλώσσα προγραμματισμού διαθέτει γραμματική και κανόνες για το συνδυασμό των εντολών. Χρησιμοποιώντας μια γλώσσα προγραμματισμού μπορούμε να συντάσσουμε προγράμματα για να προγραμματίζουμε τον υπολογιστή.
    Το MicroWorlds Pro είναι ένα προγραμματιστικό πολυμεσικό περιβάλλον, δηλαδή ένα πρόγραμμα με το οποίο μπορούμε να δημιουργούμε προγράμματα και πολυμεσικές εφαρμογές.
    Το MicroWorlds Pro ανήκει στην κατηγορία των εκπαιδευτικών λογισμικών και είναι κατάλληλο για ανάπτυξη συνθετικών εργασιών.
    Η Logo είναι μια γλώσσα προγραμματισμού ειδικά σχεδιασμένη για τους μαθητές. Με τη Logo μπορούμε να δημιουργούμε προγράμματα μόνοι μας με απλές εντολές και να προγραμματίζουμε τη χελώνα που "ζει" στην οθόνη του υπολογιστή.
    Στο MicroWorlds Pro χρησιμοποιούμε τη γλώσσα προγραμματισμού Logo και προγραμματίζουμε χελώνες. Η χελώνα εκτελεί εντολές της Logo, ανάλογα πώς την προγραμματίζουμε. Κάθε χελώνα έχει όνομα, θέση, κατεύθυνση, πάχος στυλό, χρώμα στυλό, σχήμα και μπορεί να έχει οδηγία την οποία εκτελεί όταν κάνουμε κλικ πάνω της. Μπορούμε να χρησιμοποιούμε τις χελώνες προκειμένου να σχεδιάσουμε, να "διακοσμήσουμε" τη σελίδα μας και να δημιουργήσουμε κινούμενα σχέδια.
    Μια πολυμεσική εφαρμογή είναι ένα πρόγραμμα του υπολογιστή που διαθέτει ποικιλία μορφών πληροφορίας όπως κείμενα, ήχους, εικόνες, κινούμενα σχέδια, μουσική και βίντεο.
    Στο MicroWorlds Pro μπορούμε να προγραμματίζουμε χελώνες και να συνδυάζουμε ποικιλία μορφών πληροφορίας όπως κείμενα, ήχους, εικόνες, κινούμενα σχέδια, μουσική και βίντεο προκειμένου να δημιουργήσουμε εύκολα τις δικές μας πολυμεσικές εφαρμογές.

    Απλές ασκήσεις στη γλώσσα προγραμματισμού Logo
    http://9gym-peiraia.att.sch.gr/Askiseis_LOGO.html με online τις απαντήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή